Właściciel: Romuald Romaniak

Data i miejsce urodzenia: 27.05.1983r, Zebrzydowice (Śląskie)
Adres: Jastrzębie-Zdrój
Wykształcenie: Inżynier Budownictwa Architektonicznego – Politechnika Śląska, Centrum Kształcenia Inżynierów w Rybniku
Magister Inżynier Architekt, Architektura i Urbanistyka – Politechnika Wrocławska we Wrocławiu

Zainteresowania, hobby – stare instrumenty klawiszowe (forterpiany, pianina, fisharmonie, klawesyny, klawikordy, szpinety, regały, organy kościelne), cytry, książki, antyki, starocie, zabytki architektury, historia sztuki, muzyka rockowa, rower. W 2010 roku zacząłem zbierać stare pianina, fisharmonie i cytry. Interesuję się również innymi instrumentami muzycznymi, jednak ze względu na brak odpowiedniego lokalu, ograniczyłem się tylko do trzech instrumentów. Począwszy od zajęć z ochrony zabytków w 2009 roku na Politechnice Wrocławskiej, zacząłem bardziej interesować się zabytkami, antykami i starociami. Zapragnąłem wtedy stać się posiadaczem jakiegoś zabytku ruchomego. Rok 2010 to Rok Chopinowski – 200 rocznica urodzin wielkiego Pianisty i Kompozytora, Polaka – Fryderyka Chopina, dlatego wybór padł na instrumenty klawiszowe.

Przyjąłem, że instrumenty pochodzące sprzed 1945 roku są zabytkowe. Na razie moje instrumenty pochodzą ze Śląska (Kłodzko i Świdnica) i Niemiec, ale kolekcję stale powiększam o nowe eksponaty. Gromadzę wszystkie materiały na ich temat (założyciel, właściciel fabryki, artykuły, historia, zdjęcia, itp.). Zamierzam wpisać moją kolekcję instrumentów do Rejestru Zabytków Ruchomych u Krajowego Konserwatora Zabytków.

Dodaj komentarz